معلم ابتدایی جزیره قشم

معلم ابتدایی جزیره قشم

معلم ابتدایی جزیره قشم

معلم ابتدایی جزیره قشم

ساختمان گوش


برای توضیح هر قسمت و یافتن اطلاع بیش تر به ادامه مطلب مراجعه کنید

گوش انسان از سه قسمت تشکیل شده است .


» گوش خارجی


شامل بخش قابل مشاهده گوش (لاله گوش) و مجرای گوش می باشد. اصوات به صورت امواج در هوا جریان می یابند. به وسیله لاله گوش  جمع آوری و از طریق مجرای گوش به سمت پرده گوش هدایت می شوند. امواج صوتی موجب ارتعاش پرده گوش می گردند.


» گوش میانی

حفره ای پر از هوا می باشد که به وسیله ی پرده ی گوش از گوش خارجی جدا شده است. گوش میانی شامل سه استخوانچه است که این استخوانچه ها کوچکترین استخوان های بدن  هستند. این استخوانچه ها همراه با پرده ی گوش ارتعاش می یابند و امواج صوتی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.


» گوش داخلی

شامل حلزون گوش است. اندامی شبیه به حلزون، پر از مایع، که هزاران تار عصبی نازک درآن  وجود دارد. عملکرد مکانیکی استخوانچه ها موجب حرکت مایع و تحریک این تارهای عصبی می گردد. سپس تارهای عصبی، تکانه های الکتریکی را از طریق عصب شنوایی به مغز می فرستند تا در آنجا این تکانه ها به صوت تبدیل شوند.



»گوش به جز شنیدن چه کار می کند ؟
گوش های شما تنها شنوایی را برای شما امکان پذیر نمی کنند. آنها به شما کمک می کنند که تعادل تان را نیز حفظ کنید. نزدیک به رأس حلزون گوش ۳ حلقه وجود دارد که به آنها مجاری نیم دایره می گویند. این مجاری پر از مایعی هستند که هنگام حرکت سر شما به حرکت در می آیند. حرکت مایع درون این مجاری مژک های درون آنها را تحریک می کند، در نتیجه پیام هایی به مغز فرستاده می شود که به شما می گوید بدن شما چگونه در حال حرکت است.


برای اطلاع بیش تر به سایت http://www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=5778&parentid=69&catid=145 مراجعه کنید .



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد